Kuhmossa valmistaudutaan hilpeään kesään

Vuosi sitten Kuhmon kulttuuritoimijat tekivät haikean päätöksen ja peruivat vuodelle 2020 suunnitellun Hilpeän Heinäkuun järjestelyt. Nyt tilanne on toinen. Toivomme rajoitustoimien tepsivän ja taudin laantuvan kesään mennessä niin, että tämä lähes sadan tapahtuman lastenjuhla voi toteutua.

Tapahtumistamme suuri osa on suhteellisen pieniä tai tapahtuu ulkona, joten rajoituksiin ei liene tarvetta. Yleisö on myös tottunut toimimaan turvallisesti, eli kaikki merkit viittaavat hilpeään loppukesään. Tässä vaiheessa joudumme silti vielä toteamaan, että koronan vuoksi muutokset ovat mahdollisia. Onneksi voimme vastapainoksi todeta, että nyt toukokuun ensimmäisellä viikolla emme ole vielä saaneet kaikkia tapahtumia näkyviin. Hilpeyttä on siis luvassa vielä enemmän kuin sivustolta juuri nyt näkyy.

Tapahtuman järjestämiseen osallistuu runsas joukko kuhmolaisia toimijoita. Heille siitä lämmin kiitos. Myös uusia innokkaita tekijöitä on saatu mukaan. Samalla tapahtuma on pystytty säilyttämään suurimmalta osaltaan maksuttomana tai hyvin edullisena. Osaksi säästämme taustatyössä ja tiedotuksessa mutta enimmäkseen tästäkin kuuluu kiitos talkoohengessä mukana oleville yhdistyksille, yrityksille ja yhteisöille.

Sananlaskun mukaan koko kylä kasvattaa lasta, Kuhmossa kaupungillinen väkeä tekee heinäkuussa töitä lasten eteen. Se on Kuhmon henkeä parhaimmillaan.